Weer terug in Nederland na deze laatste fantastische week in Spanje!

4 december 2013 - Vorstenbosch, Nederland

De eerste twee dagen van de week waren nog gewoon het zelfde als alle andere maan-  en dinsdagen. En woensdag begon de sensatie allemaal! Eerst hebben we een afscheidsdrankje gedaan met de Spaanse les bij de Starbucks, omdat dit onze laatste les was. Toen Sanne en ik thuis kwamen stond er een heerlijke maaltijd op ons te wachten, de Amerikanen hadden voor iedereen gekookt om Thanks giving te vieren. Toen we wilde beginnen met de maaltijd moest er nog 1 meisje (Sandra) van de slaapkamer naar de eettafel komen. Toen ze wilde komen, ging de deur niet meer open. We ontdekte dat we waren opgesloten. We hebben van alles geprobeerd: schroevendraaiers, duwen, trekken, beuken. Nadat bleek dat dit niet ging werken, hebben we maar iemand gebeld. Twee uur later waren de hulptroepen er! Ze hebben het hele slot eruit moeten halen, dus de deur zat echt goed vast. Omdat het zo lang duurde waren we toch maar vast begonnen met eten. Het meisje dat aan de andere kant van de deur zat hebben we eten gebracht via de wasdraad. Uiteindelijk hebben we om 23.00 nog gezamenlijk het dessert gegeten en opgenoemd waar we allemaal dankbaar voor zijn, dit is blijkbaar een traditie.

Donderdag 28 november was mijn afscheidsfeestje op stage, ik heb het zo leuk gehad met de kindertjes. Toen kwam weer even dat momentje naar boven dat ik niet naar huis wil en dat ik hier toch echt wel een goede tijd heb gehad. Iedereen was zo dankbaar. Van mijn collega's heb ik zelfs nog van alles gekregen, foto's, armbandje, kaart, Spaans kleuter boek en een lippenbalsem. Na half 5 ben ik nog even naar de school agora geweest waar Susana kinderen van 6 Engels les geeft, om daar ook te vertellen dat ik weer naar Nederland ga.

Vrijdag was een iets andere dag als verwacht, maar wederom super! Belen was niet aanwezig, omdat ze papieren moest laten teken, ze gaat op 6 september 2014 namelijk trouwen. Dus ik moest met iemand anders samen werken. Dit ging beter als de vorige keer en we zijn er samen uit gekomen. In de pauze heb ik mijn collega's nog bedankt met een merci doos en zelf gemaakte armbandjes wat ze heel erg waardeerden. S' avonds zijn we met zijn alle lekker wezen uit eten. En na der hand wilde we nog wat gaan drinken, dit pakte alleen ook een beetje anders uit. We kwamen om 00.30 aan om te gaan bingoën. Even een ID controle, wat ik wel erg raar vond maar waar ik wel aan mee deed. Daarna heeft Pablo me naar huis gebracht. Toen we aankwamen bij mijn huis, nodigde hij me uit voor zijn verjaardagsfeestje op zaterdag. Nou dat laten we niet voorbij gaan, dus daar zat ik dan de volgende dag in Pablo's en Ana's huis. Het was erg leuk om zijn vrienden te ontmoeten. Sommige praatte Engels en daar heb ik dan ook foto's mee mee gekeken van zijn trouwfeest. Toen ik weer thuis was, heb ik mijn avond goed afgerond in Mandala met Joanne, Sanne en Thembi!

Zondag ben ik naar de Rastro markt geweest (alles voor de laatste keer). En daarna hebben Sanne en ik nog een rondje door de stad gelopen. Op plaza Mayor was nu ook een soort markt voor kerstmis. Het is nog vroeg maar ik heb er alvast iets gekocht voor carnaval, haha. Zie je wel dat ik toen toch ook met thuis bezig was.

Maandag ben ik naar Goya geweest om met Anne van Madridstudents wat te gaan drinken en daarna had ik nog een afspraak staan met Belen en later Pablo. Het was heel raar afscheid nemen, omdat het gewoon leek dat ik hun de volgende dag nog zou zien. Toen ik thuis kwam, moest ik me op mijn mooist gaan maken voor een diner met mijn 7 super housemates! Ze hadden nog een verassing voor me, die mega kaart met lieve teksten had ik niet zien aan komen. En de vrouw die ons serveerde vroeg op het laatst toen we de rekeningen gingen betalen: Ben je jarig? waarop ik antwoordde: Nee ik ben vandaag voor de laatste dag in Madrid, morgen ga ik weer na huis. Ze pakte de rekening terug, wat best raar was... Maar daarna legde ze er een andere voor in de plaats. Eentje waar op stond dat ik het drankje van het huis kreeg. Toen we naar huis gingen stond daar een taart op ons te wachten die Thembi had gemaakt voor mij. Het was echt een geweldige afsluiter van mijn leven in Madrid!

En toen was het echt zover op 3 december 2013 om 7 uur stond ik op voor de terug reis naar huis. Met me koffers in de metro naar het vliegveld. Gelukkig was alles goed gegaan en had dat even naar mama gesmst, waarop ze terug smste: ik kijk er al naar uit om je te zien. ik zei: aah wat ben je toch een schatje. Waarop zei weer antwoordde: vind je, wacht nog maar eens af!

Toen ik aankwam op het vliegveld in Nederland stonden papa en mama daar met een ballon en toen ik thuis kwam zag ik een spandoek hangen met welkom thuis erop!!  En als het al niet beter kon, kreeg ik ook nog de bloemkool waar ik om had gevraagd. Na het eten vond ik het maar saai en dacht nou leuk om weer thuis te zijn. Papa weg, broertjes op de bank, mama bij de was. Maar al snel werd het super gezellig! Ze hadden een welkoms terug feestje voor me geregeld. Ik had echt helemaal niks in de gaten en was zo verbaasd toen ik mijn eerste vriendinnetje Michelle binnen zag komen.  Maureen kwam 10 minuten later en ik keek mama aan en zei wie gaan er nog allemaal meer komen, haha. Het was echt leuk om zo welkom ontvangen te worden. Ik kijk er naar uit om de rest ook nog te gaan zien.

Liefs Mandy

Dankjewel voor het lezen van mijn verhalen en de interesse die jullie hadden!

1. Gaudi:
    4 december 2013
    Mandy, welkom thuis
    Wat een leuke verhalen heb je geschreven
    Maak er thuis ook een ''feestje" van.
    Groetjes Gaudi
  2. Marjan van Asseldonk:
    4 december 2013
    Welkom thuis!
  3. Bea:
    5 december 2013
    Heey mandy
    Fijn dat je weer thuis bent en leuk zo'n verrassing hè bij thuiskomst. Zie je zondag wel kunnen we weer even bijkletsen.
    Tot zondag
    Xx bea