Barcelona!

3 november 2013 - Barcelona, Spanje

De weg naar Barcelona was niet zo moeilijk. Maar toen we waren aan gekomen met de trein, was het wel een beetje ingewikkeld. We stapte de metro in en wisten natuurlijk niet waar we moesten uit stappen. We hebben gewoon een random station gekozen en daar stonden we dan... Midden in Barcelona! Aan bijna iedereen die we tegen kwamen hebben we de weg gevraagd naar ons hostel. Iedereen stuurde ons de andere kant op. Na 1 uur rond gedwaald te hebben besloten we een taxi te nemen.

Aan gekomen bij ons hostel, hebben we onze koffers achter gelaten en zijn we naar het strand gewandeld. Geweldig om te zien, super mooi en een lekker zonnetje in de lucht! Om 1 uur konden we inchecken, dus toen konden we onze kamer gaan bekijken. Het zag er goed uit! We besloten nog even naar de stad te gaan en toen naar de clubs aan het strand.

Het was een zware dag, omdat we al zo vroeg op waren gestaan. We stapte met de gedachten in bed: aaah, morgen lekker uit slapen! Maar helaas deze gedachten werd al snel minder. We sliepen namelijk met andere meisjes op een kamer, die het wel leuk vonden om 8 uur s'morgens op te staan.

Het was toen dus zaterdag morgen 2 november. We zijn wezen eten in de eetzaal (incl. ontbijt) aangekleed en fietsen huren. We hebben een hele toeristische dag gehad, maar in Barcelona mag je een toerist zijn! We zijn naar een kerk geweest waar ze al 100 jaar aan aan het bouwen zijn. Super indrukwekkend omdat te mogen zien. Daarna weer lekker door de stad gewandeld, gegeten en weer terug naar huis.

We gingen ons klaar maken voor een echt stap avondje, maar voordat we gingen zijn we naar Rembrandt gegaan. Het is een eettentje met een Nederlandse eigenaar. 1x raden wat ze daar verkopen? Yes een frikandel speciaal, wat was dat genieten!

Zondag was alweer de laatste dag en hebben toen niet erg veel gedaan, koffers gepakt, uitchecken, naar het strand, terras, het oude gedeelte van de stad en uit eten bij Rembrandt. We zijn er elke dag geweest, het beviel ons goed. Daarna stond de trein alweer op ons te wachten. Veel gezien, gedaan en een super ervaring erbij.

1. Bea:
    6 november 2013
    Heey Mandy
    Fijn dat het weer goed met je gaat, en Barcelona is idd een super leuke stad. Wij zijn er ook een weekje geweest met Willem en Anita. En de terug reis is geboekt las ik. 8 december moet ik ook werken dus dan kunnen we weer lekker bij kletsen (in de pauzes!!!!!). Succes nog de laatste weken.

Liefs Bea