De laatste weekjes (zo 10-11, za 16-11)

17 november 2013

In tegen stelling met vorig weekend, hebben we dit weekend niet veel gedaan. We hebben met zijn drieën (Joanne, Sanne en ik) de metro gepakt naar een overdekt winkel centrum. Hier word het helaas ook een stuk kouder. De truien liggen voort vooraan in de kast!

Maandag 11-11 was Anne jarig, als nog gefeliciteerd! Dit is een meisje waar ik mee op buitenlandse stage zou gaan. Verder heb ik deze dag geknutseld met de kindjes. De paddenstoel van vorige week moest af. Het resultaat is dan ook goed gelukt! Ik heb er verschillende complimenten over gekregen van mijn collega's.

Dinsdag en woensdag ben ik naar stage geweest. En wat was ik blij toen ik Pablo zag. De pauzes waren opeens weer veel interessanter voor mij. Ik heb namelijk 5 weken alleen maar Spaans gehoord in de pauze. Verder gaat de taalcursus, ook gewoon nog door op woensdag!

Donderdag 14-11 Mocht ik een presentatie doen voor een groep leraren. Deze kwamen voor een week naar Madrid om informatie te verzamelen over buitenlandse stage's. Het was aan mij de taak om te vertellen: hoe ik het hier vind, wat mijn ervaringen zijn, wat ik leuk vind en juist minder leuk, hoe mijn stage bevalt, huisvesting en noem het allemaal maar op! Het was erg leuk om te doen, omdat iedereen heel gedesinteresseerd was.Op het einde van de presentatie kreeg ik als feedback dat ik het heel duidelijk had uitgelegd en dat ik zeker van mezelf over kom. Dat zijn toch mooie complimenten om mee te nemen naar Nederland.

Vrijdag 15-11 was Nick een vriend van mij jarig! Maak er een mooie dag van en genieten maar! Verder ben ik nog naar het zusje van Pablo geweest, het was erg gezellig en de tijd vloog voorbij. Toen ik een maal thuis aan kwam bedacht ik me opeens dat me sleutel binnen laggen en ik hier buiten sta. Dom, dom, dom.. Aanbellen dan maar en natuurlijk had ik het geluk dat er niemand thuis was! Het was erg koud en ik moest naar de wc. Oke, volgende plan! Naar de mac donalds dan maar, daarna nog even door de stad gelopen om wat souvenirtjes te kopen en kiwi's. Toen ik na 1 uur weer na huis ging was er gelukkig wel iemand thuis en maakte de kaart open die ik van de zusters had gekregen. Ik was al lang weer vergeten wat er van te voren was gebeurt. Deze kaart kwam echt precies op het goede tijdstip, dag en het moment, dank jullie wel daarvoor!

En op 16 november ben ik niet alleen precies 18 en een half jaar. Maar dan is mijn papa namelijk ook jarig, Gefeliciteerd!! Als ik er dan over nadenk dat ik over 2 weekjes weer thuis ben, vind ik dat toch wel fijn. Je maakt veel mee, maar soms mis je de dingen die thuis gebeuren ook wel.

Zie jullie snel, veel liefs

1. Bea:
    Heey Mandy

Weer een heel verhaal en ik denk ook dat je veel van je stage geleerd hebt, maar heeeel fijn dat je ook weer graag naar huis gaat. Geniet nog maar twee weekjes en ik ben blij als ik weer eens in 't echt met je kan kletsen en je weer zie want das toch makkelijker als via de mail, kan ik weer gewoon mariaheis praten, hoef ik niet na te denken hoe ik het moet schrijven snap je?
    Liefs Bea xxx
  2. Willem en Anita:
    Hoi Mandy,
    Leuk dat je een presentatie mocht doen voor leraren en dat het allemaal heel duidelijk was. Wel spannend denk ik?
    En ja nog een paar weekjes en dan zien we je weer, kijk er wel naar uit hoor.
    Zo meteen gaan we je papa even feliciteren en genieten van die heerlijke eigen gebakken appeltaart of maak ik je nu een beetje jaloers? Sorry dat is niet de bedoeling!!
    Nog een fijne tijd in Madrid.

Groetjes Willem en Anita
  3. Mandy:
    18 november 2013
    Heey Anita, Het was heel leuk om je gister even te spreken via skype! Jammer dat ze geen appeltaart hadden. Heb je me ook niet jaloers kunnen maken, haha

Liefs Mandy
  4. Willem en Anita:
    21 november 2013
    Dat klopt, dat was wel jammer maar ja de volgende keer beter denk ik dan!!!!!
    Leuk dat je reageert !!!!hahaha
  5. Wilma Bongers:
    28 november 2013
    hoi Mandy wat gaat het allemaal snel al weer bijna thuis.je zal wel veel geleerd hebben zo en ik dacht je zal al wel wat spaanse zinnen kunnen maar blijkbaar is het moeilijker dan gedacht. ik zie je binnen kort wel weer op het werk denk ik. het ga je goed nog de laatste dagen groetjes Wilma