Het is bijna tijd om na huis te komen!

24 november 2013

Deze week heb ik voor mijn gevoel een best zware week gehad. Het was sowieso weer druk op stage, maar de gedachte dat ik bijna naar huis moet speelde ook mee. Het besef dat overal een einde aan komt, is nu aan gebroken!

Maandag 18 november was het weer mijn dag om de kinderen te vermaken! We hebben samen een egel gemaakt, het thema van deze maand is namelijk herfst. Ook ging ik samen met Belén de maanden oefenen, zei in het Nederlands en ik in het Spaans. Herfst blijkt dus toch nog lastig uit te spreken te zijn. Verder heb ik een interview met Pablo gehouden over het kinderdagverblijf. Mijn laatste opdracht is binnen! Nu alleen nog het aftekenen, hier komt dan toch dat momentje dat ik wel even trots op mezelf ben. De volgende dag ben ik er weer tegen aan gegaan, vroeg naar bed en toen was het alweer woensdag.

Susana en ik hadden een afspraak staan, om de opdrachten af te ronden. Helaas is Susana heel druk, niet zo goed in plannen en nog steeds niet veranderd. We hebben het uit moeten stellen tot vrijdag. Verder heb ik al een paar dagen achter elkaar een lift naar het metro station gekregen van Pablo. Scheelt toch weer een kwartiertje lopen. Maar deze dag was het ergens anders naar toe als anders. Ik stopte bij het plein: Plaza de toros, dit is een plein waar en gebouw op staat waar ze de stieren gevechten altijd houden. Even een paar fotootjes knippen en dan hoor je opeens twee Nederlanders die op zakenreis zijn. Nog even een praatje mee gemaakt, ik moest van ze de groeten thuis doen, dus bij deze! Hun namen zijn alleen onbekend.

Donderdag kwam de fotograaf bij ons op het kinderdagverblijf, erg leuk om dit een keer mee te maken. Het was alleen wel heel druk, de kinderen vonden het reuze interessant en konden nergens van af blijven. Toen heb ik de helft maar vast mee naar het klaslokaal genomen. Nu sta je er dan alleen voor, wat zal ik eens gaan doen? Liedjes zingen, dansen, boekjes voor lezen, spelen met de auto's. Het is me toch goed afgegaan, het is gewoon heel leuk werken met deze kinders. En ook ik word elke dag een stukje beter in mijn werk. Daarom ga ik ze natuurlijk ook missen!

Vrijdag 22 november heb ik een keer geen les hoeven geven aan Patty, dus was ik al lekker vroeg thuis. Toen zijn Joanne, Sanne en ik naar een outlet store gegaan en daar nog wat wezen eten. 'S avonds hebben we met zijn drieën een filmpje gekeken en zijn Sanne en ik nog op stap geweest. Het is heel fijn dat we het met zijn drieën zo goed kunnen vinden.

Ohja vrijdag dat gesprek met Susana is weer uitgesteld, hopen dat het maandag af word getekend. Dan ben ik officieel klaar! En kan ik met een goed gevoel naar huis om te kijken wat me daar allemaal te wachten staat!

Zaterdag hebben we nog even een goed feestje gevierd, voor de laatste keer in Kapital. Een violist die kwam op treden was echt het toppunt van de avond, wat was het mooi!

Vandaag is het zondag en word het zoals altijd weer een uit rust dagje. Ook daar moet ik nog even van gaan genieten. Straks kan ik niet meer uitslapen, maar ik krijg er wel voor terug dat ik fijn mag gaan werken bij de zusters. Het heeft echt twee leuke maar verschillende kanten, het leven in Madrid en het leven in Vorstenbosch.

De laatste week ga ik gewoon nog even door met waar ik mee bezig ben, genieten! En dan zie ik jullie snel weer, adios amigos

1. Willem en Anita:
    24 november 2013
    Hoi Mandy

Leuk weer iets van je te horen.
    Ben je na 3maanden nog niet gewend aan het tempo waarop de Spanjaarden werken?? Ik hoop voor je dat Susana maandag wel even tijd voor je heeft maar ik vrees het ergste.
    Als het dan maar gebeurd is voor je naar huis gaat maar dat zal wel toch?? Geniet nog van je laatste weekje en vergeet Pablo niet de groeten te doen want ik vindt dat hij je heel goed begeleid heeft in dat toch grote Madrid!!!!

Groetjes Willem en Anita xxx
  2. Mandy:
    25 november 2013
    Heey Anita, het is gewoon vervelend als je overal achter aan moet. Gelukkig helpen de rest van de collega's mij wel heel goed! Ik heb Pablo de groetjes gedaan, vond hij erg leuk om te horen. Maar Belen heeft me ook heel goed begeleid, die mag je ook niet vergeten haha. Liefs Mandy
  3. Willem en Anita:
    25 november 2013
    Wil je Belen dan ook bedanken en de groetjes doen.
    Sorry dat ik dat vergeten ben maar dat komt waarschijnlijk omdat Belen je op het kinderdagverblijf goed geholpen heeft en Pablo ook daar buiten!!!

Groetjes xxx
  4. Opa:
    29 november 2013
    Hoi Mandy,
    De groeten van Oma en Mij.
    Wij kijken uit naar je thuiskomst. Van avond zijn we bij jou ouders en broers geweest. Morgen zaterdag komt jou vader mijn vogels bekijken. 6 december ben je bij ons uitgenodigd voor een gezellig avondje Groetjes en tot gauw.
  5. Marjan van Asseldonk:
    Hoi Mandy,

De laatste loodjes! Alles afronden en dan weer lekker naar huis! :) volgens mij heb je het erg naar je zin gehad in Spanje, ik vond het leuk om je verhalen te kunnen lezen! Alvast welkom thuis!

x Marjan
  6. Mandy:
    1 december 2013
    Hallo Opa en oma, was het gelukt met de vogeltjes en papa? Ik zal is even gaan kijken in mijn agenda :)
  7. Mandy:
    1 december 2013
    Heey Marjan, ik vond het ook heel leuk om je reacties te lezen. Ik heb van al mijn verhalen een boek gemaakt en daarbij ook de reacties er in. Als hij is afgedrukt, laat ik hem ook op het werk zien. Zie je inderdaad weer snel! xx
  8. Bea:
    2 december 2013