Goede reis! (Buen viaje)

23 augustus 2013 - Madrid, Spanje

De avond voor mijn vertrek moest ik toch nog een aantal dingetjes regelen. Het was een hoop gedoe, maar uiteindelijk komt alles goed in ieder geval daar gaan we wel van uit! Daarna kwam mijn vriendinnetje Maureen nog op bezoek en toen ik haar om 22.15 moest uit zwaaien, besefte ik pas echt dat ik morgen rond deze tijd al in Madrid zit. Dus daarna nog even snel naar oma gerend om haar een knuffel te geven. Weer thuis aan gekomen de wekker gezet om 4 uur en lekker slapen.

Next day, 22-08 2013 De wekker liep af maar pas om half 5. Gelukkig was dit geen probleem, want Sanne en ik waren al ruim op tijd ingecheckt. We zaten om 7 uur in het vliegtuig maar konden pas om 9 uur vertrekken. We hadden een vertraging van 2 uur, omdat er een lampje branden die niet hoorde te branden. Het begon dus al goed!  Aan gekomen in Spanje konden we onze koffers ophalen, maar ze kwamen op een andere band als verwacht. Gelukkig ontdekten we dit snel en konden naar Famke toe, die al een half uur op ons aan het wachten was.

Famke is onze contactpersoon zolang we in Madrid verblijven. Na een hoop geschouw met onze koffers die elke keer de roltrap en trappen op en af moesten, de metro in en uit waren we toch eindelijk bij ons studentenhuis aangekomen. De huisbaas stond al op ons te wachten. Voordat we binnen konden moesten we nog even wat geld pinnen. Dit was ook al een heel avontuur, de pinautomaat had mijn pinpas ingeslikt. Na op een aantal knopjes gedrukt te hebben gingen we toch maar even naar binnen om te vragen hoe het zat. Na een ID controle kreeg ik hem terug. En hop.. naar het volgende pinautomaat. Dit keer ging het wel goed.

We hadden de sleutel van het huis en trokken er meteen op uit. Er is een hoop te zien in Madrid, winkels, terrasjes, verschillende pleinen, kunstenaars, mensen die op allerlei manieren geld proberen te verdienen. Dus ondanks het warme weer (35 graden) hebben we toch al een aantal kilometers afgelegd. De komende dagen zullen er een beetje het zelfde uit zien. En maandag 26-08 begint het echte werk, Spaans leren!

Tot snel

1. Reislogger:
    23 augustus 2013
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Willem en Anita:
    23 augustus 2013
    Hoi Mandy, leuk dat we je zo kunnen volgen.
    Het begon al goed, vertraging en dan dat met je pinpas maar gelukkig is alles weer goed gekomen. Je hebt ook al veel foto's gemaakt ziet er gezellig uit. Succes en we kijken uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes Willem en Anita
  3. Bea:
    Heey Mandy

Leuk om je zo te kunnen volgen, en te lezen hoe het met je gaat. Veel succes met je Spaanse lessen en met je stage. En ga er zeker van GENIETEN.

Groetjes uit de Hei xx
  4. Lia schouten:
    25 augustus 2013
    Hoi meisje
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Volgens de
    foto's lekker weer? Geniet en succes met je spaans morgen.
    Groetjes,
    Lia.
  5. MARIEKE:
    Dag Mandy,

Wat leuk dat je nu toch een reisblog hebt waarop we je kunnen volgen. Mooie foto's al. Geniet ervan en succes met je eerste "schooldag"
    Groetjes Marieke
  6. Mandy:
    Leuke reacties, gracias!
  7. Bea:
    Heey Mandy

Je eerste Spaanse les gehad zie ik (gracias) want das Spaans neem ik aan
    Ga zo door dan kom ut goed
    Succes ermee

Groetjes bea
  8. Wilma Bongers:
    6 september 2013
    hoi Mandy ik dacht dat ik al wat voor jou ingetypthad maar ik zie het er niet tussen staan alles goed zo te lezen nog heel veel plezier en voorral succes met je stage en spaans ole groetjes Wilma
  9. Anne Swinkels:
    7 september 2013
    Hoi meid!

Ik ga nu even je verhalen lezen, ben super benieuwd!
    Je had inderdaad veel dingen tegen zitten op het begin zeg!..
    Naja dat komt wel goed denk ik.

XXXX Veel liefs en pas op jezelf!