Mooie dagen. (hermosos días)

26 augustus 2013

cómo estás?

De eerste week is alweer voorbij. We hebben deze dagen veel gezien en gedaan! Vrijdag avond kwamen we allemaal mannen tegen met mooie praatjes. Een praatje was zo goed dat we even binnen zijn geweest bij een kroegje om wat te gaan drinken. We hebben daar een lekkere cocktail gedronken om te proosten op een goede tijd in Madrid.

Zaterdag morgen kregen Sanne en ik beide een mailtje van een of andere Julia. We dachten, was dit mailtje misschien voor iemand anders bedoeld? Maar toen we verder lazen, wisten we toch wel dat het voor ons bedoeld was. In deze week waren er nog meer nieuwe Nederlandse jongens en meisjes aan gekomen in Madrid. Julia nodigde ons allemaal uit, om bij haar thuis wat te gaan drinken om kennis te maken. Het was erg gezellig en zijn die avond dan ook meteen in het uitgaansleven van Madrid een kijkje wezen nemen.

We namen de metro naar een van de grootste discotheken van Europa (Kapital). Ze hadden maar liefst 7 etages. We keken onze ogen uit en hebben dan ook een super avond gehad. Toen we naar huis wilde gaan met de taxi, ging dat nog moeilijker dan gedacht. De taxichauffeurs wilde ons namelijk niet naar huis brengen, omdat het zo dicht bij was en we dit stukje ook wel konden lopen. Uiteindelijk hebben we het toch voor elkaar gekregen om veilig thuis afgezet te worden door een taxi.

De volgende dag, zondag 25-08 hadden we met 3 meisjes afgesproken (Anne, Danielle en Inci) om mee naar een markt te gaan. Deze meisjes hadden we die avond van te voren leren kennen. We liepen richting de markt, maar er kwam iets tussen! Een voor een gingen we op een stoel zitten, om ons zelf na te laten tekenen op het plein Plaza Mayor. Van te voren hebben we nog wel flink afgepingeld en het resultaat is er dan ook goed gekomen. Toen we eindelijk bij de markt waren aangekomen. Waren de marktlieden hun kraam al aan het opruimen. Dat was wel erg jammer, maar goed er volgen nog meerdere zondagen! Daarna hebben we er voor gekozen om lekkere Spaanse tapas te eten en te genieten van het weer. Want het is hier nog altijd rond de 33 graden.

Na de tapas zijn we naar een Museum gelopen. Ik heb geen idee meer hoe het heet, maar dit krijgen jullie nog te horen. Persoonlijk hou ik daar niet zo van, maar van 17.00 tot en met 19.00 uur kon je gratis naar binnen. Dus waarom dan niet? Ik, Sanne en Anne waren zo uit gekeken en gingen een plekje opzoeken bij het restaurant. Later kwamen we de rest weer tegen en zijn we weer naar huis gegaan.

Rond 20.00 uur zijn we fastfood bij de Mac Donalds gaan halen, om dit vervolgens bij Anne en Danielle thuis op te eten. Sanne en ik kwamen binnen en we keken elkaar aan en dachten precies het zelfde: wat ziet dit er mooi uit! Ze hadden niks te klagen. Helaas deden ze dit wel en Anne en Danielle zijn nu opzoek naar een ander studentenhuis. Als ze deze niet kunnen vinden gaan ze sowieso terug naar Nederland. Dus dit huis staat zo meteen leeg. Nu hebben Sanne en ik het er over gehad om misschien naar hun huis te gaan verhuizen. Het plan ligt al bij Famke en als het door gaat krijgen we tenminste een huisje wat lekker ruikt en met een douche waar je je eigen kan keren en fatsoenlijk kan afdrogen.

Na een lange dag weg geweest te zijn, hebben we thuis nog even op de bank gezeten en zijn we gelijk naar bed gegaan. De volgende dag stond ons een intensieve cursus Spaans te wachten!

Today, 26-08

Vandaag stonden we met vol goede moed op. Even de douche in, boeken gepakt en op naar Inhispania (de talenschool). Omdat dit de eerste dag was, moesten we ons nog even inschrijven. We hadden nog geen inschrijfgeld bij wat natuurlijk niet erg slim is, maar op ons beste Engels hebben we toch kunnen regelen dat we dit morgen mogen betalen. De dag starten met een introductie over de lessen Spaans. Hierna kregen we nog een verhaal te horen over de leuke plekken in Madrid. Maar daar wisten we er al veel van, want de leuke plekjes hadden we voor een groot deel natuurlijk al opgezocht. Na de uitleg was het moment van de waarheid aangebroken. Een mevrouw kwam ons halen en dit werd onze lerares. We zitten in een klas van 7 personen, 6 chicas + 1 chico. We komen allemaal uit Nederland, wat erg fijn is zo kunnen we elkaar helpen. De lerares geeft namelijk in het Engels les. En zoals jullie bijna allemaal wel weten ben ik niet zo'n held in Engels.

Wat ga ik hier nog veel leren! En ook dit gaat weer allemaal goed komen.

Ik kan me al voorstellen, vragen hoe het met iemand gaat, tot 10 tellen, mijn hobby's vertellen en zeggen dat ik 2 broertjes heb.

1. Willem en Anita:
    27 augustus 2013
    Fijn te horen dat je het leuk hebt.
    Succes met de Spaanse les.

Groetjes
  2. Anne Swinkels:
    7 september 2013
    Wow Mandy!
    Goed dag je al zo veel Spaans kan!

Veel ondernemen daar is goeeedd en leukkk, lijkt me.. Ik ben toch wel een klein beetje jaloers. Nou,, vooruit heel erg...

Haha, is wel grappig dat er daar ook een Anne is. Het leek net alsof je het over mij had. XD
    En dat huis is toch waar jullie nu in zitten??