Spaanse les (clases de español)

29 augustus 2013

Voordat ik aan de Spaanse cursus begon, is mij verteld dat het een intensive cursus is. Nou dat kun je inderdaad wel zeggen. We leren zoveel in een korte tijd, nu moet ik het nog allemaal gaan onthouden. We hebben zelfs huiswerk en dit word ook steeds lastiger. Spaans is een combinatie van Italiaans en Frans.

Vandaag (30-08) is alweer de laatste les.En ja hoor ik heb mijn papiertje binnen. (A1 niveau, beginner) Daarna krijg ik nog 2 avonden in de week les. Dit is op maandag en woensdag van 19.00 tot 21.00 uur.

Zo kunnen jullie ook alvast en beetje oefenen.

Wat is je naam? - Como te llamos? Mijn naam is Mandy - Me llamos Mandy. Hoe gaat het? - Com estas?. Waar kom je vandaan? - De donde eras? Ik ben een Nederlandse - Soy Hollandesa.

Hoe oud ben je? - Cuantos anos tieners? Ik ben 18 jaar. - Tengo dieciocho (18) anos. Wanneer is je verjaardag? - Guando es tu cumpleanos? Mijn verjaardag is 16 mei. Mi cumpleanos es el 16 de mayo.

Waar werk je? - A que te dedicas? Ik werk met oudere mensen - Soy cuidadora de gente mayor. Wat zijn je hobby's? - Guales son tu aficiones? Mijn hobby's zijn... - Mis aficiones son....

Hoeveel broers en zussen heb je? - Guantos hermanos tienes? Ik heb twee kleine broertjes - Tengo dos hermanos menores.

Wat voor taal spreek je? - Que lenguas hablas? Ik spreek vloeiend Nederlands, matig Engels en geen Spaans. - Hablo mvy bien, regular Ingles y no hablo Espanol.

1. Bea:
    31 augustus 2013
    Heey Mandy

Wat leuk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt daar. En dat Spaans komt wel goed met jou. Ik blijf in het Nederlands schrijven want mijn Spaans is niet zo best. Geniet ervan
    Liefs bea
  2. Anne Swinkels:
    7 september 2013
    Yes, steek ik er ook weer wat van op!
    En sorry voor mijn reacties met honderd spelfouten, ik kan het niet wijzigen haha.

Hartelijk gefeliciteerd met het behalen van je diploma Spaans A1 niveau!