El Girasol, stageplek

31 augustus 2013

Woensdag (28-08) na de talencursus zijn Sanne en ik naar de stageplek gegaan, waar Sanne de komende 4 maanden aan het werk gaat. Maar voordat we er waren, kwamen we nog een paar obstakels tegen. We moesten met de metro, lijn 1. Maar deze lijn was gesloten door werkzaamheden. Dan maar een keer overstappen. Het duurt wel iets langer, maar we komen er wel! Toen we naar buiten liepen moesten we nog een kwartiertje lopen. Maak van dat kwartiertje maar een half uur of langer. We waren namelijk de weg kwijt. We hebben aan verschillende mensen gevraagd hoe we moesten lopen, maar iedereen zei weer iets anders. Alle wegen leiden naar Rome zeggen ze wel eens. Uiteindelijk waren we dan toch aangekomen, alleen was de school toen al dicht. We hebben niks kunnen zien, maar we weten de weg nu wel.

En donderdag 29-08 ben ik samen met Sanne voor het eerst naar mijn stage gegaan. Ik had een hele duidelijk beschrijving gekregen van Famke, we zijn dan ook in een keer goed gelopen. En nog een meevaller er waren een hoop mensen aanwezig. We mochten binnen komen en kregen een hele rondleiding. Ze ontvingen ons met open armen. Het was erg gemoedelijk en iedereen stond er voor open, una holandesa.

De eigenaresse Susana heeft 2 jaar in Nederland gewoond voor haar studie. Ze heeft daar een vriend leren kennen die in Schijndel woont. Erg grappig, omdat ik daar regelmatig kom. Ze heeft 2 kinderen van 6 en 8 jaar met hem. Toen Susana van haar man was gescheiden, ging ze naar Spanje om daar haar eigen kinderdagverblijf op te zetten, met een Nederlands protocol. Erg leuk dat ze zo open staat voor de Nederlandse cultuur. Haar kinderen zaten eerst op een Nederlandse school in Spanje en kunnen dus ook een klein beetje Nederlands. Maar nu dat ze op een Spaanse school zitten hebben ze geen Nederlandse vriendjes meer. Hun vader is Nederlands, alleen die zien ze alleen via Skype.

Maar... nu ben ik er! Susana is zo enthousiast dat ze graag in het Nederlands spreekt met mij. Ze heeft al gevraagd of ik een keer iets met haar kinderen wil gaan doen. Of ik kan oppassen en hun de taal kan bij leren. Haar nieuwe man doet 1 keer in de week een theater stukje op het kinderdagverblijf en die mag ik ook gaan helpen. Je kunt dus wel stellen dat ze helemaal gelukkig is dat ik er ben. Ik vind dit ook erg leuk en dat geeft me dan ook een goed gevoel om daar te zijn.

Ik had jullie toch al verteld dat we misschien gingen verhuizen naar het huis van de andere Nederlandse meisjes, die terug naar Nederland wilde. Deze waren donderdag vertrokken en zo doende mochten wij er in. Dus toen we in ons huis waren aangekomen op Calle Fuencarral 17. Konden we gelijk onze spullen pakken en op weg naar ons nieuwe huis. We hadden niks te klagen, en nu nog niet!

Vrijdag 30-08 Ben ik nog een keer alleen langs geweest, om de tijden en opdrachten te bespreken. Verder heb ik alle werknemers nog leren kennen en mezelf aan hun voorgesteld met 2 kussen, want dat doen ze hier in Spanje. Er zijn 2 mensen die Engels kunnen en 1 iemand die Nederlands kan verstaan (exclusief Susana) Dit is weer een meevaller aangezien mij werd verteld, dat al het personeel alleen Spaans spreekt. En tegen de kinderen mag ik Engels praten.

Ik vertrok weer naar huis en bedacht me opeens: waar is mijn telefoon? Ik moest mijn nummer namelijk geven aan Susana, maar zonder telefoon heb je er weinig aan. Ik besloot om te gaan kijken bij ons oude huis, maar ik kon niet naar binnen. Die middag heb ik heel me kamer nog doorzocht, maar geen telefoon te vinden. Dan nog maar een keer naar ons oude huis. Dit keer deed er wel iemand open en gelukkig lag mijn telefoon daar.

Als ik iets kwijt ben weet mama meestal wel te vertellen waar het ligt. En mijn vader zei al: het is daar ook niet anders als thuis hé. Maar mama en papa: ik denk aan jullie, en maak je vooral geen zorgen alles komt goed! Dat zie je maar weer met me mobiel, haha

1. Bea:
    Heey Mandy

Wat zul jij zelfstandig worden als ik dat zo lees. (Komt 't toch nog goed)
    Fijn om te horen dat je zo welkom bent. Geniet er van want die drie en halve maand zijn zo om en dan kom je weer gezellig bij ons werken toch.

Liefs Bea
  2. Mandy:
    2 september 2013
    Haha Bea, jij hebt ook altijd zo'n leuke reacties.
    Het is inderdaad wel de bedoeling om naar mijn oude, vertrouwde, leuke en gezellige werkplek terug te komen :)
  3. Willem en Anita:
    Hoi Mandy,
    Weer heel veel mee gemaakt lees ik.
    Ik heb van dit verhaal helaas geen mailtje gehad hoe komt dat?
    Ik heb het via Facebook en Bea.
    Heb me toch wel aangemeld en opa ook maar die krijgt ook niks.
    We zullen ons nog een keer aanmelden misschien dat het dan wel lukt.
    Succes verder en we kijken uit naar je volgende verhaal.
  4. Opa:
    3 september 2013
    Hoi Mandy
    Ik heb me ook weer opnieuw aangemeld'
    Oma en ik hebben jou verhalen via een mailtje van Tante Anita gelezen, Fijn te lezen dat het goed met je gaat, nog veel succes en tot wederhoren.
  5. Wilma Bongers:
    3 september 2013
    Hoi Mandy ik lees zo, alles goed daar fijn om te horen wel allemaal spannend zo. maak nog maar veel spannends mee heb je straks veel te vertellen het ga je goed in Spanje ps is het nog lekker weer daar geniet er maar met volle teugen van zoiets nemen ze je nooit meer af.
  6. Mandy:
    4 september 2013
    @Anita en Willem, ik zou ook niet weten hoe het komt. Dit is de eerste keer dat ik een blog heb haha.
    @Opa, vind het leuk dat jullie mijn verhaaltjes ook lezen. Ik hoop dat het dit keer dan wel lukt met de mail.
    @Wilma Bongers, haha dat is zeker waar. Het is een hele ervaring, maar alleen maar leuk! Ik zal alles op mijn blog zetten (ook de spannende dingen)

Groetjes aan iedereen.
  7. Anne Swinkels:
    7 september 2013
    Hahahaha, ja dat met dingetjes kwijt zijn is inderdaad wel lastig als je je moeder niet bij je hebt in je koffer... Die weten altijd alles! Maar je doet het volgens mij heel goed zo samen met Sanne. Fijn ook dat je stage je zo hard nodig heeft, dat ze het vernieuwend vinden.

Goede verhalen! Je bouwt het spannend op hahaha XD, echt leuk!