Drukke dagen (días ocupados) op stage!

24 september 2013

Op zaterdag zijn we weer een ander deel van het Retiro park wezen bezichtigen. Het is daar zo ontzettende groot. We hebben misschien nog maar een kwart gezien. Daarna zijn we naar huis gegaan om lekker te gaan koken en ons klaar te maken voor de zaterdag avond, fiësta! We pakte om half 10 de metro naar Gloya. Daar wonen Manon, Anne, Veronique waar we mee naar Moondance (een club) waren geweest.

Toen de klok 12 uur sloeg was het alweer zondag 22 september! Wat gaat de tijd toch snel. Un mes en España! (al een maand in Spanje!) Maar zondag is mijn rustdagje, waarop ik Expeditie Robinson kijk. Dus er is verder ook niet veel bijzonders gebeurt.

Maandag kwam ik er achter, dat het maar goed was dat ik op zondag mijn uit rustdagje hou. Belén was ziek en ik stond op de groep met Terre. Dit is een wat oudere vrouw die geen Engels kan verstaan of spreekt. Ze is gelukkig wel heel enthousiast en ze probeert mij ook echt bij dingen te betrekken. Maar dat weerhield er niet van dat deze dag heel erg zwaar ging worden voor ons beide. Zij wist niet wat ik bedoelde en ik wist niet wat zei ging doen. De kinderen waren ook nog eens heel erg druk, want dit was natuurlijk een andere situatie als normaal. Mij kennen ze nog maar 3 weken en Terre had nog nooit op deze groep gestaan. Al met al was toch alles goed gekomen en de volgende dag (vandaag) kreeg ik een hoop complimenten, die ik toch maar weer mooi even in me zak kan steken!

In tegen stelling tot gisteren was vandaag echt een super dag. Ik heb het kringgesprek in de morgen gedaan. Het ging erg goed de kinderen zaten allemaal op een kussen in een kringetje te luisteren naar mij. Ik heb Spaanse, Engelse en Nederlandse liedjes gezongen en iedereen mocht de pato, eend un beso, een kus geven. Dit kringgesprek kan ik weer mooi gebruiken voor mijn opdracht. Belén heeft een hoop foto's gemaakt, deze zijn ook weer te zien in het album El Girasol.

Toedels

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Willem en Anita:
    25 september 2013
    Ziet er gezellig uit zou er zo tussen willen gaan zitten.
    Wat een ukkies allemaal.
    Groetjes uit Maria-heide.
  2. Alfred en de rest:
    25 september 2013
    Toch mooi dat je ook in het spaans kunt zingen.
    Super leuk zo die foto's
    Grzzz until next time, Hasta luego.
  3. Bea:
    27 september 2013
    Heey Mandy

Het is even geleden maar druk druk druk
    Wa heb je toch Schatjes in je groep zitten passen zich zeker aan de juf aan .
    En misschien wel eens goed een andere juf erbij weet je ook weer dat je het dan ook kunt (knap hoor). Dat je alweer een maand weg bent wat gaat het toch snel.(maar ik mis je wel hoor).geniet er nog maar volop van want je weet nu hoe snel het gaat als het leuk is.
    Heeeel fijn weekend

Liefs Bea xx
  4. Anne Swinkels:
    30 september 2013
    Hele leuke foto's! En knap van dat kring gesprek echt heel leuk om te doen lijkt mij, maar echt moeilijk!

Liefsss