Weekverhaal 3 (ma 16-09, vr 20-09)

20 september 2013

Deze week heb ik kennis gemaakt met de nieuwe meiden in het huis. Nu zitten we met 3 meiden uit Amerika, 2 meiden uit Engeland en 1 meisje uit Spanje en wij als 2 Nederlanders in een huis. En ook ben ik vooral druk bezig geweest met mijn opdrachten. Het is natuurlijk niet alleen maar drankjes doen, winkelen en feesten.

Ik pak mijn opdracht erbij en het begint al goed, zoek een artikel, schrijf een brief en geef daar een presentatie over. Dat is nog goed te doen, totdat ik me bedenk dat ik alles nog mag gaan vertalen in het Engels, YES!

Gelukkig hebben we er leuke en aardige huisgenoten bij gekregen. Een Engels meisje heeft mij gisteren (Donderdag 19-09) geholpen met een goede zinsbouw. En het controleren van de opdracht. Toen dit achter de rug was, vroeg ze "Kunnen jullie mij nu Nederlands leren?" Haha, natuurlijk kan dat. Alleen maar leuk!

Maandag en woensdag heb ik weer cursus Spaans gehad. En als iemand mij nu de tijd vraagt, kan ik zeggen: Son las seis y veinticinco. Op dinsdag 17-09 ben ik met de metro naar El Girasol gegaan, maar op de scooter terug gekomen naar huis. Pablo stelde voor om mij mee te nemen op de scooter. Ik dacht gewoon weer bij de metro, net zoals de vorige keer. Maar nadat we getankt hadden vroeg ik "Waar gaan we nu eigenlijk heen?" Waarop Pablo antwoord: Ik breng je naar huis. Dus nu heb ik een keer gezien waar ik allemaal onderdoor rij. Best interessant, we reden naar een stadion waar ze elke zondag stieren gevechten houden! Donderdag is er een nieuw kindje bij ons op het kinderdagverblijf gekomen, wat ook erg leuk is. Hij moet alleen nog even wennen. En vandaag is het vrijdag 20-09 de dag waarop mijn tante jarig is! Die ik via deze weg ook nog een hele fijne verjaardag wil wensen en veel liefs van uit Madrid.We zijn wezen uit eten bij een steakhouse in de buurt. Er ging een nieuw Nederlands meisje mee, die Sanne heeft leren kennen van haar stage. Erg gezellig en het eten was goed.

1. Opa:
    20 september 2013
    Hoi Mandy, Gisteren was een oude bekende van ons bij ons Hij vertelde dat zijn dochter ook stage liep in Madrid. Ottens is haar achternaam. Het is natuurlijk heel toevallig als je ze zou tegen komen maar je weet maar nooit Heel veel groeten en tot wederhoren Opa en Oma
  2. Mandy:
    20 september 2013
    Heey opa, weet je toevallig ook hoe ze met de voornaam heet? Dat is wat makkelijker, haha Zover ik weet ben ik nu nog niemand tegen gekomen doet met de achternaam ottens heet. liefs mandy
  3. Marjan van Asseldonk:
    Hey Mandy,

Weer een druk weekje lees ik wel! Wat maak je veel mee, fijn weekend!!
  4. Willem en Anita:
    22 september 2013
    Hoi Mandy,
    Sorry dat ik nu pas reageer maar ik had het natuurlijk lekker druk met mijn verjaardag en lees je verhaal nu pas. Wel fijn dat je mij niet vergeten bent in dat mooie Spanje en bedankt voor je felicitatie.
    Het was gezellig druk geweest met mijn verjaardag en heb je natuurlijk wel gemist.
    En is het nog steeds mooi weer bij jullie? Bij ons veel regen en best wel koud. Vandaag was het eindelijk weer een beetje aangenaam, droog en met af en toe het zonnetje. 18graden. Maak er weer een gezellige week van en de groetjes van ons.
  5. Anne Swinkels:
    30 september 2013
    Leuk meid! Ik blijf je volgen.
    Een nieuw kindje op het kinderdagverblijf hihii, schattig!
    Hoe oud is het?
    Veel plezier!!