Weekverhaal 2 (do 05-09, wo 11-09)

12 september 2013

Een weekverhaal, we beginnen alleen niet met maandag, maar bij donderdag 05-09. Na mijn stage wilde Sanne en ik een dakterras gaan bezoeken, ook wel genoemd een rooftop! We hebben het aan verschillende Spanjaarden uit proberen te leggen, zodat ze ons de weg konden wijzen. Maar niemand wist ons de goede weg te vertellen. Vandaar dat we maar zelf opzoek zijn gegaan. En ja hoor, na enkele seconden naar boven gekeken te hebben zagen we er een op het dak van een hotel. We zijn naar binnen gelopen, de lift ingestapt, op de knop 7 gedrukt en toen stonden we midden op een dak, met zwembad, bar en mooi uitzicht. Na deze ervaring hebben we nog een ander deel van de stad op gezocht en wat zagen we daar mooie gebouwen. (paleis, museum, metropolis)

Vrijdag 06-09 was de vergadering op het kinderdagverblijf. We kregen al gelijk een presentje voor het harde werken en de zware week. Op het kaartje dat we kregen stond: vale por un masaje relajante. Toch maar een keer een masseur gaan opzoeken. Verder heb ik deze dag nog gezeten bij de groep Nederlanders, we lieten ons huis maar even uit het zicht. Maar hier was het niet anders als bij ons, voor 12 uur moesten we de deur uit. We zijn toen wat gaan lopen en vol verbazing kwamen we uit bij een groot plein waar iedereen zat te drinken. We waren verstandig en besloten er eentje mee te doen, en daarna na huis te gaan.

De volgende dag keken we in de kast, en besloten dat we maar eens naar de supermarkt moesten gaan. Sanne en ik hoorde van onze huisgenoot dat ze een goedkope winkel had gevonden. Dus wij met goede moed de metro gepakt, naar het verkeerde station. We zijn uiteindelijk 3 uur onder weg geweest om even boodschappen te doen. 's avonds hebben we dan wel heerlijk tosti gegeten. Na de maaltijd zijn we de stad in gegaan, met vier andere meiden uit de buurt van Helmond. We hebben samen wat gedronken en zijn daarna onze eigen weg gegaan. Sanne en ik weer op weg naar de Nederlandse groep. Een maal aangekomen was de bedoeling om de kroegen op te gaan zoeken. Helaas ben ik daar nooit aan gekomen. Ik zal het je uitleggen: Het regende zo ontzettend hard, maar we hadden geluk er kwam iemand langs die paraplu's verkocht. Toen we er allemaal een hadden konden we vertrekken. Na net de straat over gestoken te hebben, kijkt Mandy niet uit en hop.. daar ligt ze dan. Het was in een mini seconde gebeurt. Ik wilde nog mee, maar daar was geen spraken meer van. Ik mocht niet meer mee van de andere. Omdat ik moeilijk kon lopen en mezelf zoveel pijn had gedaan. Ik kon dus naar huis! Achteraf ben ik er wel heel blij mee, want de volgende dag had ik er nog ontzettend veel last van.

We zijn toen naar een ander gedeelte van Madrid geweest, omdat daar een meisje woont waar we even naar toe gingen met de metro. We hebben de dag afgesloten met een etentje bij el tigere. Daar kun je voor €2.50 een glas drinken bestellen en daar krijg je dan nog allerlei verschillende soorten tappas bij.

Maandag 09-09 Begon mijn eerste werkdag weer, zoals dat bij vele van jullie ook is. Bélen en ik hebben toen een eend geverfd met de kinderen.  Ik heb foto's gemaakt, dat de kinderen bezig zijn. (Alle foto's die te maken hebben met mijn stage zijn te zien bij het album: el Girassol, stageplek.)

's avonds mochten we weer naar de talencursus, die we een week niet meer hadden gehad. De vrouw die ons in de eerste week les heeft gegeven kregen we nu weer. Dat was wel even geluk hebben. Want we hadden net zo goed iemand anders kunnen hebben. In tegen stelling met de vorige keer, zaten we nu maar met 3 in de klas. Maar dat is niet erg, daar leer je alleen maar meer van.

Dinsdag ben ik ook gewoon weer om kwart over 7 opgestaan, om naar stage te gaan. Ik mocht even op kantoor zitten en moest in de gaten houden als er ouders naar binnen wilde. Op het einde van de dag heb ik zelfs een overdracht gedaan naar de ouders toe. Het was best ingewikkeld om dingen uit te leggen, maar de vader met wie ik sprak kan goed Engels. Ook ben ik er achter gekomen, dat het nog ingewikkelder is als je de taal helemaal niet spreekt. Ik praat Engels tegen een moeder en zij praat Spaans tegen mij. Ik heb me best gedaan om het uit te beelden, zodat ze toch begreep wat ik bedoelde. Dat lukte dan ook, helemaal super! Na stage nog even een tv programma gekeken, op me laptop waar hij elke keer op vast liep. Toen nog even skype met me oma, waar ik helemaal gelukkig van werd. En daarna was het toch echt bedtijd.

Woensdag 11-09 Zo er staat een drukke dag voor de boeg. Eerst naar stage, waar we lekker binnen hadden gespeeld met de kindjes. Omdat het namelijk de eerste keer was dat het in Spanje regende, vanaf dat ik hier ben. Op weg naar huis in de metro nog even huiswerk gemaakt, daarna douche, eten en gelijk weer weg voor de taalcursus. We hebben daar zeeslag mogen doen met werkwoorden. Erg grappig! Na het leren van de werkwoorden zijn we naar de afgesproken plek gelopen. We zouden daar alle Nederlandse studenten (van Madrid students) ontmoeten. We kregen een hapje en een drankje hebben flink wat gekletst. We hebben zelfs te horen gekregen, dat er nog een meisje Madrid gaat verlaten en morgen in het vliegtuig terug naar Nederland pakt. Ook hebben we het nog even over onze "lieve" huisbaas Maria gehad. En nadat het half 12 was geweest, was het echt tijd om mijn bed op te zoeken.

Every day, is a new day!

1. Marjan van Asseldonk:
    12 september 2013
    Ha Mandy,

Ik heb inmiddels ook je site gevonden, wat knap dat je naar Spanje bent gegaan!
    Wel jammer dat je bent gevallen net voor een avondje stappen...gaat het nu weer goed met je?! En wat een schattige kindjes die allemaal zo lekker liggen te slapen!! Is dat ook zo als ze wakker zijn?! Haha :)

Veel groetjes! Marjan
  2. Bea:
    Heey Mandy

Leuk verhaal weer. Ge maakt wel van alles mee hè. Maar dan blijft het ook leuk....en volgende keer wel uitkijken als je gaat stappen en niet te veel RONDKIJKEN dan kan je gewoon mee. En het Spaans gaat dat al en beetje ?
    Veul plezier en nog een fijn weekend.

Groetjes Bea x
  3. Mandy:
    14 september 2013
    Het gaat weer helemaal prima met mij, kon gister gewoon weer mee, haha. Verder zijn de kindjes heel ondeugend, maar dat maakt het wel leuk. Het Spaans gaat op zich wel.. Pablo werkt op het kdv, heeft er alle vertrouwen in dat ik met zijn hulp over een maand al aardig wat Spaans kan verstaan en spreken. x
  4. Anne Swinkels:
    14 september 2013
    Gelukkig is alles nog positief!! Die val dan niet. Maar dat je jezelf verstaanbaar kan maken is al echt een topper!