Weekverhaal 5 (vr 04-10, di 08-10)

8 oktober 2013

Wat heb ik in het weekend veel mee gemaakt, even alles op een rijtje!

4 oktober hadden Pablo en ik het over zijn familie. Het blijkt nu dus dat hij een zus heeft die in Engeland woont. Zijn jongere zusje woont wel in Spanje en kan ook heel goed Engels. En tot mijn verbazing ook Nederlands. Pablo vroeg aan mij of ik haar misschien wat bij kon leren qua Nederlands. Ik was erg enthousiast, maar hij zou het nog even aan zijn zusje vragen.

Verder zijn we die dag pas heel laat naar de supermarkt gegaan, omdat Sanne een uitstapje had met haar stage met groep 1/2. Om 8 uur waren we thuis en zijn toen meteen weer de metro ingestapt, omdat we hadden afgesproken bij Lisette thuis wat te gaan drinken. Haar vader was ook bezoek, dus die hebben we ook meteen even gezien. We konden niet erg lang blijven, want het stappen op vrijdag kon natuurlijk niet heel lang wachten! Thembi, Sanne en ik gingen er op uit om een leuke bar te zoeken. Maar na lang zoeken, zijn we maar iets goedkoops binnen gelopen. Het was heel rustig en ze draaide er erg slechte muziek. Maar ondanks dat hebben we wel weer een leuke avond gehad.

Na uitgeslapen te hebben, kon ik er weer tegen aan! Zaterdag zijn Sanne en ik naar een chocolade restaurantje geweest en bestelde er churro's met hoe kan het ook anders chocolade. Na dit lekker op gesmuld te hebben, hebben we nog even een rondje stad gedaan. En we kwamen weer een Starbucks tegen. Jullie weten dit nog niet, maar van alle Starbucks cafés die ik tegen kom maar ik een foto. (Ik heb er al 10, haha) Toen nog even naar de winkeltjes en voordat we het wisten was het alweer acht uur. Snel naar huis om wat te eten en ons klaar te maken voor de avond. En ja hoor, daar stond ik dan met met hakken aan. Wie had dat ooit verwacht, ik niet! We gingen met alle huisgenootjes een avondje uit naar het beroemde Kapital! De club met 7 etages en een rooftop. En mijn conclusie over de avond: Engels praten als je op stap bent is geen probleem, maar ik met hakken als ik op stap ga veroorzaakt een groot probleem. Dat gaan we dus nooit meer doen.

Toen we thuis kwamen was het alweer zondagmorgen. Even slapen en ons bedje weer uit om de Templo de Debod te gaan bekijken. We hebben er niet heel veel van gezien, maar ik heb er wel weer een paar foto's bij. Na dit uitje, zijn Sanne, Anne en ik op het terras gaan zitten bij Santa Ana. Toen ik weer thuis kwam en op mijn mobiel keek, had ik een bericht van Pablo! Zijn zusje (patty, 15 jaar) had wel interesse.

Maandag 7 oktober heb ik contact met haar opgenomen. We hebben nu een afspraak staan op aankomende vrijdag. Ik ben benieuwd hoe goed ze al Nederlands spreekt en wat ik voor haal kan betekenen!

Op mijn stage mocht ik vandaag de leiding nemen van de groep waar ik nu een maand sta. Ik had mijn eigen programma gemaakt en mag dit ook nog gaan doen voor de rest van de maand. Mijn eerste activiteit is goed gelukt, de foto is later te zien. Bij Spaanse cursus leren we altijd nog genoeg, maar wat blijft de taal moeilijk.

But if you never try, you don't get smarter!

1. Willem en Anita:
    8 oktober 2013
    Hoi Mandy,
    Je vermaakt je eigen wel daar in het zonnige Madrid.
    Ben heel blij voor je.
    En die churro s zijn inderdaad heerlijk maar dan wel zonder chocolade.
    Voor vrijdag veel succes met het zusje van Pablo, eindelijk weer eens nederlands!!!!

Groetjes uit het iets minder zonnige Maria-Heide
  2. Bea:
    Hoi Mandy

Wa skon om die verhalen van je te lezen maar het doet me meer aan vakantie denken dan aan een stage, klopt dat ??? Maar geniet er maar lekker van. Leuk dat je zo gewaardeerd word en die complimenten krijgt. Zie weer uit naar je volgende verhaal. Veel succes met alles.

Groetjes Bea xx
  3. Mandy:
    9 oktober 2013
    Haha die Bea, het is hard werken hier, ze gebruiken de onbetaalde kracht voor 36 uur per week goed. Ik kom elke avond moe thuis. Maar dat zet ik er natuurlijk niet elke dag op :D Liefs Mandy
  4. Mandy:
  5. Willem en Anita:
    9 oktober 2013
    Zo is dat en dan nog twee keer geplaatst!!!!
    Nu zal ze het wel begrijpen.(BLOND)
    Grapje Bea!!!!