Weekverhaal 6 (wo 09-10, ma 14-10)

14 oktober 2013

Woensdag en donderdag waren het vermoeiende dagen op stage. Omdat ik nu een ander rooster heb, heb ik ook veel meer taken. Het is allemaal een beetje plannen, maar dan zou het goed moeten komen!

Vrijdag 11 oktober, me broertje Stan is jarig! Kleine jongetjes, worden groot. Het is zo raar dat ik daar niet bij kan zijn, gelukkig zie ik hem binnenkort. Als ze op bezoek komen. Het was een drukke dag, maar super leuk. Het begon btw niet zo goed. Ik kwam op mijn werk aan, en hoorde dat Pablo een ongeluk had gehad met de scooter. Hij kan de komende weken niet meer komen werken, omdat zijn hand in het verband zit. Ik stond deze dag met andere kindjes en met Lucia op de groep. Ze vind het erg leuk om met mij te praten, omdat we leuke gesprekken hebben en op deze manier haar Engels ook beter word. Daarna heb ik nog een heel gesprek met Susana gehad, want dat was even nodig. We hebben een aantal afspraken gemaakt. Een daarvan is dat ik dinsdag mee mag naar een avond school waar ze Engels leren, deze school is ook van Susana. Eens kijken hoe de kindjes het daar doen!

Na mijn dagje werken heb ik de metro gepakt naar Parque de santa maria. Daar in de buurt woont Patty, het meisje dat ik Nederlandse les ga geven. Pablo had die dag van te voren al een plattegrond voor mij gemaakt, waar ik erg blij mee was. Ik kon het in een keer vinden. Maar eenmaal aangekomen, was het toch nog moeilijk om binnen te komen. Niemand deed open, en nu? Buiten blijven staan of met iemand anders naar binnen. poging 1: Ik liep met iemand anders mee naar binnen, maar wist niet zeker waar ik moest zijn. Nou dan nog maar keer op de bel drukken en de deur viel achter mij dicht.Maar ze deden niet open, achteraf bleek dat ik bij de verkeerde bel stond poging 2: Ik ben weer met andere naar binnen gelopen en pakte de lift naar etage 8. Ik was er en hoorde bij het huis waar ik naar binnen moest een gekke Spanjaard praten. Na lang staan wachten voor de deur, toch maar aangebeld. Tot mijn verbazing deed Pablo open, huh hoe kan dit.. Ik hoorde toch een gekke Spanjaard. Dat was Pablo dus, die een discussie had aan de telefoon. Toen hij later Engels tegen mij praatte was het gewoon weer de oude Pablo, die ik ken haha. Helemaal opgelucht kon ik beginnen aan mijn les. En woow.. wat kan Patty al goed Nederlands. Ik moet voor de komende week goed gaan nadenken wat ik haar kan gaan leren. 'S avonds hebben we nog even met alle huisgenoten een filmpje gekeken.

De volgende dag kwamen de ouders van Sanne aan, dus even bedenken wat ik is eens zal doen. Ben de dag toch goed door gekomen. 'S avonds ben ik nog wat wezen drinken bij Lisette, Rianne en Thomas (Nederlanders) Daarna zijn we op stap geweest bij Torero. Zondag was het eigenlijk weer het zelfde verhaal, dit keer heb ik als huisvrouw gespeeld. Het ziet er weer spik en span uit, Mama je kan trots op me zijn! Maandag 14 oktober was het weer vroeg opstaan voor een leuk werkdagje. En daarna Spaanse cursus.

1. Opa:
    13 oktober 2013
    Hoi Mandy,
    We zijn van middag om half drie thuis gekomen van Spanje. Eerst even naar jou broertje Stan geweest want die vierde vandaag zijn verjaardag er was een heleboel visite. Thuis gekomen eerst maar eens jou reisverhaal gelezen. Het gaat je allemaal goed af lees ik.
    Wij hebben ook een leuke vacantie gehad in Spanje heel mooi weer. toen we uit de bus stapte in Nederland was het regen wat we in Spanje niet hadden gehad. We hebben ook nog een excursiereis gehad naar Valencia wat een prachtige stad is dat de derde grootste stad van Spanje werd ons verteld met knappe bouwwerken zo heb ik ze nog nooit gezien. Het zal misschien te ver zijn voor jullie anders moeten jullie deze stad zeker eens gaan bezichtigen. Wij wensen jou nog een leuke week tijdens het bezoek van je ouders en je jongste broertje. Groetjes Opa.
  2. Mandy:
    14 oktober 2013
    Hey opa en oma,

Wat leuk om te horen, dat jullie het ook naar jullie zin hebben gehad! Ik heb nog aan jullie gedacht, haha.
    Er zijn hier inderdaad hele andere gebouwen en de huizen daar van vallen toch wel een beetje tegen als je kijkt naar Nederland. Dan is ons kikkerlandje toch wel beter, wat het weer betreft is het hier nog steeds goed. Geen korte broeken weer, maar je kan wel zonder jas over straat.

Het weekendje met me ouders zal wel goed komen, ben blij dat ze een keertje langs komen. Er zijn al een hoop plannen, maar dat vertel ik jullie in mijn volgende reisverhaal.

Adios!
  3. Marjan van Asseldonk:
    15 oktober 2013
    Druk,druk,druk zo te lezen, goed bezig Mandy!

x Marjan
  4. Willem en Anita:
    16 oktober 2013
    Hoi Mandy,
    Heb je wel tijd voor je ouders want je bent behoorlijk druk?
    Dat is natuurlijk ook alleen maar goed.
    We hebben vandaag je kaart ontvangen en zijn er heel blij mee. Leuk dat je ook nog een beetje tijd voor ons hebt.
    Wij wensen je een hele fijne tijd met je ouders en broer Stan. Ik hoorde dat je hun tijd ook al vol gepland hebt en dus geen tijd voor zon,zee en strand maar dan hadden ze maar wat langer moeten komen!!!
    Veel plezier en de groetjes uit het mooie Maria-Heide